Powered by Blogger.
RSS

al-kisah membuat passport 1...

.bisikan jiwa....

13.01.11, khamis... ari tok terpikir 2-3 kali samada mok update ka sik.. hahaha... ada sbbnya pkir 2-3 kali... esok kelas kol 8... tp td tba2 ada dpt msj dr miak kelas pdh kelas kol 8 xda... lecturer demam.. hahha.. yess!!!! dpt tdo lebih kit.. hahaha... jaik da jak tetak ngan urg demam.. hahaha... sorry Dr... k la... nak cita pasal aku polah pasport jak ari tok... 2-3 ari tok aku nang binggung la pasal polah pasport tok... cam tok... aku cita ikut kronologi...

11.01.11, selasa... g hentian kajang dgn konpiden mbak gambar ngan ic jak.. g dlm kol 9... dah smapei cnun, isi borang n then baris amik no giliran.. tp.... ada hal yg x d duga berlaku.... cam tok dialog aku ngan pegawai bertugas..

pb: asal sarawak ke???
aku: a'ah... nape???
pb: first time buat ke???
aku: a'ah.. nape??? x leh buat ke???
pb: boleh... umur bpe???
aku: 21..
pb: kalau first time sarawak, kena bawak surat beranak skali... ade bwk x??
aku: xde.. tinggal...
pb: tinggal kat mane??? ukm ke??
aku: a'ah....
pb: nasib baik kat ukm.. balik amik surat beranak tu... pastu bawak... dekat je ukm tu...
aku: ok2...
pb: tapi kalau pertama sarawak, kene tunggu kelulusan dari imigresen sarawak sbb org sarawak kene rujuk ngan sarawak punya bahagian...
aku: uh??? ye ke??? pastu??? bape lame nak siap..
pb: KENE TUNGGU 5 ARI.... KTE ORG AKAN FAKS KAT SARAWAK DAN DORANG AKAN LULUSKAN
aku: APE?????? 5 ARI??? SY NAK PAKAI PASPORT NIE JUMAAT NIE... X BOLEH CEPAT KE???
pb: boleh.. tp kene call sendiri la.. mintak dorang buat kelulusan cepat...
aku: ok2.. pastu?? kene tunggu bpe lame???
pb: kalo dorg cepat, ari nie boleh siap....
aku: ok2.. nanti sy bwk surat branak...

so, aku pun blah... tension dah miker hal 5 ari ya... molah aku binggung jak... huh! susah ati aku jak... dah la terpaksa balit gik k ngambik surat branak... huh... tension...  so, aku pun balit la... nait rapid kl... sampei kolej, amik surat branak yg d tapok d bah katil.. haha... kak ya rehat 30 minit lok... semadi nunggu bas dtg k g kajang gik... dah ya, sampei kajang, mbak la surat branak ya... uruskan segala yg perlu... n then g kaunter utk cap jari n macam2 gik la... n then nya berik cgek surat pasal polah pasport AWALAN K.. K ya spesel k org sarawak jak.. dah ya, aku tanya la apa yg aku perlu polah kak tok sak aku dpt pasport ya cepat2... takut juak ku mun pasport ya x siap... huh... n nya berik cgek surat pasal pasport aku ya.. spesel da jak aku... dah selesai semua kerja kat pjbt imigresen, aku balit la.. ada lab ptg ya...

tok la surat ya... hahah.. spesel oi...

k la.. lak sambung cita gik...


p.s: masalah boleh selesai mun pandei d tangani....

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 kata2 selepas baca:

Post a Comment