Powered by Blogger.
RSS

BBQ GEOGRAFI



1 April 2010. Ari tok ari kamis. Kmk org mbiak program geografi tahun 1, 2 n 3 ada bbq. Best eh. nang makan jak2 keja kmk org. Rindok ati mala makan. Hehehehe. Majlis start kol 8.30 tp mcm biasa la, janji mela**. Nang akhir la start. Kol 9 lebih bok start makan. Lamak da jak nunggu. Ne ndak nya. Katan gago nunggu urg nak suka dtg aher. Alu la jadi lambat start. Yah. Nak ka aku dah ngepak. Eran juak nyawa ku. Knk la mbiak2 nektok nang x pande ngubah pemikiran? Mun nak madah masih di takuk lamak, x juak. Dah pandei ba nek tok. Xkan la masih x pandei nak tepati masa. Angol juak ku. Ngesak ati nak sidak tok eh. Huh! K2. Back 2 my story. Time makan ya, nang puas la aku makan. Macam2 ada, manok, ikan jaket, fishball, hotdog ngan kerang. Nak lain ada juak, kopok, meehun goreng, nasi goreng, karipap ngan kueh lenggang. Nyam2. Nyaman da jak makanan. Ne ndak nya. Dah bayar RM10. Berbaloi la juak. Tapi time bbq tok la aku nang sakit ati. Kak aku abis makan, aku g luar. Mok nolong cdak bakar ba. Tedah juak ngan cdak nok bakar dari tadi x makan2 ujung2 ponek. Yalah time aku nak bakar ya, aku nangga byk da jak hot dog ngan fishball x d bakar cdak. So aku pun g la ambik hot dog ngan fishball ya n aku g la bakar. Kak aku abis bakar ya la prob nya. nang sakit ati ku. 

Lelah2 jak ku kumpul nok aku bakar. Aku mok makan ba, tup tup dah d amik urang. Nya dok paling depan ya (pake jaket biru sambil makan). Lelah ku padah aku pun, masih juak nya polah muka derk. Menyampah. KIM*K na juak nya ya. BA*I na juak. Suka nak nyuruh aku manas. Kak peristiwa ya lah aku makin panas ati. Nang geram ba. Alu la aku dengan kecewa nya bakar gik benda lain. Alu x makan aku benda2 ya. Huh! Kak ya, aku buka cgek gik tray, aku nangga ada gik fishball ngan hotdog. Hehehehe. Apa gik, aku bakar gik la. Kak aku abis bakar ya, ada la 2 ikok manusia nok x pandei sabar. Gago nak ngambik hotdog ngan fishball ya. Ya aku madah cdak, "Cuba sabar. Tunggu dalam bilik *****. Nanti korang boleh ambik". Kedak ya la bunyi ayat ku. Katan cdak x duli, mok juak ambik, ya la ku hempas (kata lebih baik: letak atas lantai dengan nada marah) atas lantei tray ya. Kak ya alu la ku pergi dari sia. Mok balit. Nang geram ngan 2 ikok manusia tok. Dah la aku dah geram ngan sorg tek. Tok tambah gik ada org nok x pandei sabar2. Nang geram la aku tok. Nang rasa mok teriak jak. Rasa mok nangis ada juak. Bna kata org tua2, 'Org tamak selalu rugi'. Yah. Nak ka dah rugi. Time aku otw nak balit, aku rasa kaki ku kamah. So aku singgah la kat jamban nok dekat kawasan ya. Cuci kaki lok. Tup tup, ada sorg mbiak ompuan ngagak aku nanyak aku merajuk ka??? Aku padah la x. Aku tgh happy. Hahahah. Ada ka patut tanya soklan dak ya. Makin nyuruh ku sakit ati. Tapi xpa, aku tetap cool. Hahaha. Kak ya aku polah muka derk jak g sia balit. Alu la aku g bakar gik apa yang ada. Tinggal manok ngan ikan jaket. Banyak juak lebih ba. Ada la juak k mbak ku balit merik ngan kawan2 ku. Kedong banyak lebih. X la bazir gilak. Lelah nyamek tenar lecturer. Hehehehe. Nasib juak nya ada tenar. Dapat juak ku mbak balit. Banyak juakd mbak ku balit. Manok ngan ikan jaket. 

Abis ku tapau benda yg ku mok, aku g masok balit bilit tmpt kmk org kumpul. Ada sorg senior mok padah benda penting k kmk org bengkel lak. Macam biasa la. Nya mok invite sapa2 mbiak geografi yg belum daftar join bengkel ya. Last but not least, aku siapkan semua barang n then g balit ngan sorg mbiak ompuan nok sama kolej ngan aku. Kmk 2 nait bas zon 3 kol 10.30 malam. Sampei kolej dalam kol 10.50 malam. G kafe jap coz mok bahagikan manok ya ngan mbiak ompuan ya. Nya mok juak. Madi bagi manok ya, nya beli aik k aku. Hehehehe. Kak ya, cdak nok keja kat kafe ya pun nangga apa benda d mbak aku n cdak pun mok juak. Heheheh. Aku berik la cdak sorg cgek manok ya. Hehehe. Yalah yang ku mampu. Nasib la cdak 2 org jak. Mun x, xda gik k aku. Hehehehe. K la. Ya jak la setakat tok. Bye.

    

Gambar2 lain yang ada. Hehehe. Mbiak kelas aku nang sporting. Thumbs up guy!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 kata2 selepas baca:

Post a Comment