Powered by Blogger.
RSS

hari pendidik part 1

bisikan jiwa....

16 mei, hari pendidik atau lebih dikenali sebagai hari guru. 16 mei juak adalah birthday kawan bait aku kat ukm. happy birthday wan walaupun dah lambat.. hehehhe.... tp dalam post tok, aku x cita psl kwn aku, aku cita pasal ari guru....

sebelum 16 mei, punya la semangat aku kuat mok berik hadiah ngan cikgu kat smsk... jd aku pun try la polah collection ngan miak batch aku a.k.a X-GEN SMSK. so, dengan segan silu dan x malunya aku mtk rm10 sorang.. plan aku mok beli hadiah k cikgu... opss... cigek gik lupak... sambutan ari guru kat smsk bukan 16 mei k... nya d polah 22 jun... lambat ka??? x la berasa gilak lmbt nya... miak tgh cuti juak sebelum ya... hahhaha.... seperti kebiasaan, form 5 la yang akan handle hari guru tok... tahun kmk org dolok, 2007 aku rasa nang meriah.. time ya nang semua berik kerjasama.... best kerja sama2 batch dikpun oi... nang lain rasa.... bukan apa, bila kita polah kerja ngan org2 yang kita dah kenal lamak, dah rapat nang lain rasanya... kerja kita lebih senang ba... tapi aku akui juak la, ada certain2 org pandei ngarah jak, x polah kerja la n mcm2 gik la.. tp benda dah lepas nak... aku nang suka hari guru tahun 2007... mmg best gilak2! aku suka part tarian asmaradana.... tp agak malang la, aku xda cgek pun gambar pasal hari guru ya dlok... dolok strick da jak peraturan skolah... x boleh kamera digital tp kamera pakei filem boleh.... ada sebab juak skolah polah kedak ya... dolok rega kamera mahal, so ada risiko kecurian akan berlaku tp nek tok, miak rilek2 jak mbak kamera.... kamera bukan alang2, DSLR gik ya... hahahaha..... xpa... benda ya akan jd ingat kepada batch kmk org...

balit kepada crita mok beli hadiah... tunggu punya tunggu, sampei bila tarikh pun aku dah lupak... tarikh last bayar 20 jun asa ku.... n bila sampei masa nya, dapat la duit... tp agak mengecewakkan juak la... sikit jak org dpt berik sumbangan. agak sedih juak ku la ngan cdak2 batch aku... n aku pun x sangka nasrie ajiji akan berik rm50... terharu aku... byk da jak... huhuhu... makseh nasrie.... lak mun ada pa2, sumbang la agik... hehehe...... nok bayar rm10 x la byk gilak asa aku... ada la dlm 13 ke 15 org... x ingat juak ku... makseh ngan ktk org... x perlu sebut nama ktk org nak??? paham2 jak la mun ktk org ada berik... hehee.... just penghargaan kedak ucapan ribuan trimak kaseh jak aku dpt berik... hehehhe..... lain kali, jgn jerak berik gik... hehhhe..... aku bangga ktk org dpt nyumbang duit rm10 ya k beli hadiah k ckgu... bg aku la, apa la nilai rm10 ya mun nak d bandingkan ilmu yg kita dpt dari cikgu... xkan la kita mok lokek gilak2 dalam bab tok owh??? kelak kita kerja juak ba... xda effect gilak kta berik rm10 k beli hadiah k cikgu ba... ilek2... hahahha.... n kepada yg lain2 x berik ya, lain kali jgn la lokek2 berik rm10.... hehehhee.... bukan slalu... setahun skali ba...

bila sampei masa mok beli hadiah, aku pun nunggah la tasha... aku mtk nya teman g beli hadiah... tp hadiah ya murah2 jak... ne gaya, bajet x cukup.. hahahahaha..... hadiah pun terpaksa limit juak... pakei ckgu2 biasa frame kecik jak... nang kecik eh... hahahha... k guru cemerlang, bola kristal..... n pake pentadbir (paham2 la sapa pentadbir ya) just bunga yg ada bentuk love yg dipolah pake tembikar... hehehhe... semua barang2 murah jak... hahahah... ne gaya bajet x ckup.... hahahahah.... tp xpa... ada juak nak.. hadiah tok pun pake ckgu2 yg maseh ada kat skolah time kita maseh ada... paham x???? maksudnya, hadiah k ckgu2 baru kak kita kuar xda... hahaha... opsss... sori ckgu, bukan x mok berik tp bajet pun x cukup... hahahah....

bila dah sampei masa sambutan ya, kmk org pun g la rami2 kat smsk... mok nangga persembahan tek nak... hahah.... kak ya sambil2 ya mok jumpa ckgu... rindu ba.. hahahah... komen aku k majlis tok, overall ok la tp not the very happening... hahahha... byk gilak slek... hahaha.... byk hal jd ari ya.. dlam majlis ya jak la.. n cgek gik, AJ belagu oi.... lilin seorang guru ngan lagu yuna- dan sebenarnya... hahahahahaha..... k la, tok ada ckit2 gambar yg ada k tatapan ktk org....

hadiah d berik ngan pentadbir time aj polah persembahan...

asroy ngan miak form 1... abis kenak buli ahhaahahahha

gossip girl... hahahha

junior kmk org a.k.a spm 2008

gambar ngan ckgu....

tok jak la batch kmk org yg dtg... tp xpa, makseh sudi dtg... :)

lekak abis ari guru ya tek, ada aktvt kmk org.... so, akan bersambung kelak2... hahahha....

p.s: kepada sapa2 rasa nya batch aku, jgn lokek gilak ngluar duit rm10 k beli hadiah utk ckgu.. x kira la ktk org ya tinggal dekat ka, jauh ka n apa2 jak la... jgn lokek k.... hahahahhaha...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 kata2 selepas baca:

Post a Comment