Powered by Blogger.
RSS

river n trees for life!

bisikan jiwa....


3/10/10.... bgn awal, dlm kol 6.45... mok get ready ikut g tanam pokok kat sg. damansara, shah alam... rajin da jak ikut benda2 kedak tok... aktvt tok namanya program penanaman pokok shah alam 2010... dianjurkan oleh jabatan pengairan dan saliran n majlis bandaraya shah alam.... tp cdak jemput cdak ukm juak... nya jemput sekretariat rakan muda ukm join benda tok... so, memandangkan masih ada tempat kosong, ikut jak la... just bayar rm5 jak.... semadi menyumbang kepada kelestarian alam sekitar.... benda tok la yg aku dpt contribute k nature... kmk org tanam 2300 batang pokok... byk??? sikit jak ya... kejap jak ba.. xda lmk... gik pun semua org bekerjasama... ktk org ada x??? aku rasa ada yg x sanggup mok ikut aktvt kedak tok.. padah kepak la, panas la n apa2 jak la... ya bok byk alasan.... dah tauk panas, menyumbang la utk sejukkan bumi... ya x, makin byk komplen... huh! tp xpa, polah benda2 kdk tok mesti ikhlas.... hehehhe... aktvt tok berik pengalaman baru k aku... hehehe... maklum la lmk dah x bertanam-tanam... hahahahha.... last ku tanam benda adalah time ku darjah 6... tanam pokok nyiur kat bukit kat kpg aku... tinggi bukit ya... hahaha.... best juak benda tok walaupun kepak sbb dpt kenal ngan miak2 lain walaupun x kenal semua... hahahha... 8 list kenal juak ckit2.. hahaha.... so, dbah tok d kepilkan beberapa gambar yg aku mok share la...

program penanaman pokok!

aku salah sorg dari peserta! yahooooo....

peserta-peserta lain yg ikut serta...

sungai damansara, shah alam... depan stadium malawati jak...

aku pake but dowh... muat2 gik ya.. hahahhaha....

pokok yang aku tanam... hahahha

tara.... ditanam oleh ukm.... aku antara org yg terlibat....

hasil pokok2 yg d tanam..... byk nak???? 2300 batang...


p.s: jgn byk komplen bila panas k... ya adalah akibat daripada kekurangan pokok kat bumi tok... n jgn pikir apa yg alam sumbangkan ngan ktk org tp pkirkan apa yg ktk org sumbangkan utk alam sekitar??? dah la buang sampah sebarang... hahahha

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 kata2 selepas baca:

Post a Comment